انواع قلم در طراحی و راندو

نشریه ماهنامه ای نهنگ

انواع قلم در طراحی و راندو

۱۲۷ بازديد
امروزه رسم و طراحی خصوصا در کارهای فنی مانند نقشه کشی کاری حرفه‌ایست که ابزارهای خاص آن مشکلات و تکنیک‌ها را بروز کرده‌اند. در این زمینه میتوان به بهبود انواع قلم هنگام رسم، جوهر موثر و فیلم رسم اشاره کرد که در ادامه به آنها می‌پردازیم:
انواع قلم هنگام رسم
امروزه انواع زیادی از قلم‌های با نوک فیبری در بازار وجود دارد و قلم استابیلو یکی از آنها را تشکیل می‌دهد. قلم نوک فیبری، علاوه براینکه به نوبه خود ابزار ترسیمی بسیار مفیدی است، میتواند چند کار دیگری را که از قلم‌های دیگر ساخته نیست نیز انجام دهد. این نوع قلم برای طراحی سریع خیلی مناسب است اگر در رابطه با رنگ به کار گرفته شود، می‌تواند کارهای خیلی جالبی انجام دهد. قلم پرکلاغی و قلم دو منحنی و قلم راه آهنی نیز وجود دارند که مواردی در رسم دقیق خطوط موازی چه با دست آزاد و چه به وسیله خط‌کش توصیه شده که استفاده شوند.
جوهر موثر و فیلم رسم
جوهر پلیکان که معروف‌ترین برند موجود در بازار است از جوهر هندی استفاده می‌کند. جوهرها و مایعات پاک کننده مربوط به فیلم‌های پلاستیکی ویژه رسم (فیلم رسم) در تنوع زیاد پلاستیک استفاده توسط متخصصین فن استفاده می‌شود. از فیلم‌های پلاستیکی به عنوان حاملان نقشه استفاده می‌شود. این فیلم‌ها ترکیب شیمیایی و خواص سطحی نسبتاً با تنوع زیادی دارند. چون این فیلم‌ها از پایه برای نقشه کشی فنی استفاده شدند، بسیاری از مسائل زمینه‌های تکنیک و ابزار ترسیم را حل کردند. مزایای فیلم رسم نسبت به کاغذ رسم زیاد است. آنها دارای استحکام ابعادی فوق العاده‌ای هستند آنها ضد آب بوده و نسبت به بسیاری از اسیدها مقاوم هستند. فیلم‌های رسم، زرد نشده و نسبت به تا شدگی و پارگی مقاومت زیادی از خود نشان می‌دهند. در مواردی که استحکام ابعادی و دوام نقشه اهمیت دارد، مانند نقشه‌های رسم شده برای ساخت وسایل نقلیه، هواپیما، کارخانه صنعتی و همچنین صنایع الکتریکی، کشتی‌سازی و به ویژه در خوشنویسی و نقشه‌برداری فیلم‌های پلاستیکی از مزیت ویژه‌ای برخوردارند.
با وجود این فیلم‌های رسم دارای دو عیب مهم نیز هستند: اولاً گران قیمت هستند. ثانیاً دارای اثر سایشی زیادی می‌باشند. نوک قلم‌های معمولی هنگام رسم روی فیلم‌های رسم در مدت خیلی کوتاهی ساییده می‌شوند. برای فائق آمدن بر این عیب فولیوگراف روترینگ و ایزوگراف اف مجهز به نوک‌های فولادی سخت تولید شدند.
در حال حاضر سه نوع فیلم رسم به عنوان فیلم‌های پایه در بازار وجود دارند. این فیلم‌ها عبارتند از: پی‌وی‌سی، پلی استر و پلی کربنات. پلی استر به واسطه جوهرهای هندی معمولی حل نمی‌شود محترق نمودن این نوع فیلم مشکل است و در بیشتر موارد تفاوت میان پی‌وی‌سی و پلیستر در این است که سطح فیلم پل کربنات در عین حال که می‌تواند حل بشود در مقابل تنش‌های ضربه‌ای نیز مقاوم است.

درباره نویسنده:
اولین نوشته های من، طراحی های داخلی بود که از پشت لنز نگاه میکردم و تصویر رو از روی آن میکشیدم. کار بسیار زمانبر بود. امروز با کامپیوتر سرعت کار بیشتر شده، اما در جنبه های افزایش effectها باز هم زمانبر است. با این وجود، من همچنان در کنار ابزارها از کارهای دستی نیز استفاده میکنم. میتوانید نور و سایه صحیح تری را با دیدگاه های معمولی به وسیله دست اضافه کنید. گرچه امروز میگویند که پرسپکتیو موازی افق چشم نوازتر است، اما به تدریج متوجه شدم که کارهای دستی که زوایای بیشتری را به پرسپکتیو موازی اضافه میکند، جذابتر هستند.
هنرهای زیبای نویسنده در فروشگاه اینهنگ
هنرهای زیبای نویسنده در فروشگاه اینهنگ
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.